Vasıf Kortun sanat listesini tırmanıyor
01 Kasım 2013 - 11:11SALT Araştırma ve Programlar Direktörü Vasıf Kortun, Art Review dergisinin bu yılki “güncel sanatın en güçlü 100 ismi” listesinde 68. sırada yer alıyorArt Review dergisi, son üç yıldır “güncel sanatın en güçlü 100 ismi” arasında bulunan SALT Araştırma ve Programlar Direktörü Vasıf Kortun’u, “Türkiye sanat dünyasına öncülük eden küratör” olarak niteledi.
Dergi, Kortun’un bu yılki listede 68. sıraya yükselişini şu şekilde duyurdu; "Geçen yıl dışarıdan bakıldığında, İstanbul’da, Kortun’un deyişiyle ‘aşırı azimli’ bir sanat ortamı vardı. Ve sonra Gezi Parkı protestoları gerçekleşti. Birden çok yapıda faaliyet gösteren ve kâr amacı gütmeyen bir kurum olan SALT’ın araştırma ve programlar direktörü, Gezi öncesinde de dünyanın geri kalanı için, büyümekte olan bu güncel sanat başkentinin fiili sözcüsüydü. 2012’de New York Times’ta yayımlanan bir makalede bir sanatçı, Türkiye sanatının ‘Kortun’dan önce ve ‘Kortun’dan sonra’ olmak üzere ikiye ayrıldığını ifade etmişti. BARD Center for Curatorial Studies’in eski direktörü olan Kortun, İstanbul sokaklarında huzursuzluğun patladığı günlerde yorum ve analizlerde bulundu. SALT, son olarak, kentteki değişken siyasi durumun sıkıntıya soktuğu İstanbul Bienali’ne kapılarını açtı. Böylelikle bir kez daha belli oldu ki; Türkiye’de siyaset ile gelişen sanat dünyasını sürdürülebilir kılma ihtiyacı arasında arabuluculuk edebilecek biri varsa, o da Kortun’dur.”
Kortun, Art Review'un geçen yılki listesinde 86. sırada yer almıştı.
Dergi, Kortun’un bu yılki listede 68. sıraya yükselişini şu şekilde duyurdu; "Geçen yıl dışarıdan bakıldığında, İstanbul’da, Kortun’un deyişiyle ‘aşırı azimli’ bir sanat ortamı vardı. Ve sonra Gezi Parkı protestoları gerçekleşti. Birden çok yapıda faaliyet gösteren ve kâr amacı gütmeyen bir kurum olan SALT’ın araştırma ve programlar direktörü, Gezi öncesinde de dünyanın geri kalanı için, büyümekte olan bu güncel sanat başkentinin fiili sözcüsüydü. 2012’de New York Times’ta yayımlanan bir makalede bir sanatçı, Türkiye sanatının ‘Kortun’dan önce ve ‘Kortun’dan sonra’ olmak üzere ikiye ayrıldığını ifade etmişti. BARD Center for Curatorial Studies’in eski direktörü olan Kortun, İstanbul sokaklarında huzursuzluğun patladığı günlerde yorum ve analizlerde bulundu. SALT, son olarak, kentteki değişken siyasi durumun sıkıntıya soktuğu İstanbul Bienali’ne kapılarını açtı. Böylelikle bir kez daha belli oldu ki; Türkiye’de siyaset ile gelişen sanat dünyasını sürdürülebilir kılma ihtiyacı arasında arabuluculuk edebilecek biri varsa, o da Kortun’dur.”
Kortun, Art Review'un geçen yılki listesinde 86. sırada yer almıştı.
Etiketler: Art Review BARD Center for Curatorial Studies Gezi Parkı güncel sanat New York Times salt Vasıf Kortun