Milliyet Sanat » Haberler » Plastik Sanatlar » Nişantaşı Art 212 kapılarını 'Büyüklere Masallar’ için açıyor
Nişantaşı Art 212 kapılarını 'Büyüklere Masallar’ için açıyor
16 Ocak 2018 - 04:01Nişantaşı Art 212 Sanat Galerisi 18-24 Ocak tarihleri arasında ‘Büyüklere Masallar’ temalı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Balon metaforuyla ifade edilen ‘özgürlüğün’ hayat bulduğu resimlerin sahibi Haticenur Özer Fener ve fotoğrafın köklerine derinden bağlı yeni bir estetik meydana getirirkeninsan bedenleriyle ‘sosyal aidiyetsizliği’ işleyen Hüseyin Rüstemoğlu imzalı çalışmalar 18-24 Ocak tarihleri arasında Nişantaşı Art 212 Sanat Galerisi’nde ziyarete açık.
Nişantaşı Kadırgalar Caddesi üzerinde faaliyet gösteren Art 212 Sanat Galerisi, Haticenur Özer Fener ve Hüseyin Rüstemoğlu imzalı ‘Büyüklere Masallar’ sergisine ev sahipliği yapıyor. Kapılarını 18 Ocak Çarşamba günü açan sergi, 25 Ocak 2018 tarihine kadar pazar günleri hariç Nişantaşı Art212’de gezilebiliyor.
Bir özgürlük metaforu olarak ‘Balon’
Cinsiyet bağımsız tüm insanların özgürlüğünü ‘balon’ metaforuyla ifade eden Haticenur Özer Fener, günümüzün aykırı değerlerini taşıyan, marjinal, renkli ve yaratıcı insanları figürlü resimlerinde tema olarak kullanıyor. Balonlarını, pop art akımının ikonlarının içine hapsederek, kısıtlanan özgürlükleri anlatmaya çalışıyor. Resimlerindeki figürleri, gökkuşağı ve tayf renkleri ile boyayarak, renkli ve hareketli bir dünya yaratıyor.Balonlarıda, bu renk tayfındaki sıralamaya göre yerleştiriyor. Kullandığı renk espasını ve açık-koyu değerlerini yüzeysellikten çok derinliğe götüren unsurlar olarak görüyor.
Ötekileştirilen hayatlara tanıklık
Doğal haliyle ele alınan insan bedenleriyle yalnızlığı ve sosyal aidiyetsizliği anlatan Hüseyin Rüstemoğlu, fotoğrafları temel alarak inşa ettiği çalışmalarında, kâğıt, boya ve dijital baskı gibi malzemelerden yararlanıyor. Çok disiplinli yaklaşımıyla fotoğrafın köklerine derinden bağlı yeni bir estetik meydana getiriyor.Sanatçı, sosyal değişimlerin hızla yaşandığı günümüzde, ötekileştirilen hayatlara tanıklık etmeye ve bunları ifşa etmeye odaklanıyor.Kompozisyonlarındaki figürler,etraflarındaki dünyaya ne herhangi bir güç uygulayabiliyor ne de ondan kaçabiliyorlar. Biçimsel anlamda, mesafeli görünseler de seçilen fotoğraflardaki özne ve nesneler, psikolojik bir yoğunluk taşıyor. Sanatçı, figürleri saran renkli alanlarlada izleyiciyi umudu sorgulamaya çağırıyor.