İsmiyle müsemma bir yapıt: İllüzyonist
13 Ekim 2012 - 07:10Ayrı ayrı ortaya çıkan iki resmin buluşma noktası son derece heyecan verici
Alman ressam ve fotoğrafçı Sigmar Polke’nin çalışmalarını postmodern realizm içinde değerlendirebiliriz. Yaşamı boyunca kendine has sanatçı çizgisini sürdüren sanatçının 2007 tarihli “İllüzyonist” adlı bu çalışması onun Düsseldorf’ta bir vitray fabrikasındaki çıraklık deneyimini yansıtıyor bir yönüyle. Gelenekselin dışına çıkan ve özelikle Joseph Beuys’un etkisiyle deneysel çalışmalar yapan Polke, beş yılını yüzeyde kabartma uygulanmasına izin verecek kadar yavaş kuruyan bir polimer jel yaratmakla geçirmiş. Alttaki resmi gösterecek kadar şeffaf olan bu jeli “İllüzyonist”te de görüyoruz. “İllüzyonist”te alttaki resim kılıç dövüşü yapan üç adamın reprodüksiyon bir gravürü. Polke, polimerin üzerine oturan bir kadınla seans düzenleyen iki Viktoryen sihirbazı resmetmiş. Ayrı ayrı ortaya çıkan bu iki resmin buluşma noktası son derece heyecan verici. Malzemesi kumaş üzerine karışık ortam olan resme (219 x 299 cm) baktığımızda sanatçının renk, çizgi ve desen kullanımının mükemmelliğine bir kez daha hayran oluyoruz. Düşündürücü mizahı ise resmi tamamlıyor. Eser ABD, Dallas’taki Rachofsky Koleksiyonu’nda bulunuyor.
Alman ressam ve fotoğrafçı Sigmar Polke’nin çalışmalarını postmodern realizm içinde değerlendirebiliriz. Yaşamı boyunca kendine has sanatçı çizgisini sürdüren sanatçının 2007 tarihli “İllüzyonist” adlı bu çalışması onun Düsseldorf’ta bir vitray fabrikasındaki çıraklık deneyimini yansıtıyor bir yönüyle. Gelenekselin dışına çıkan ve özelikle Joseph Beuys’un etkisiyle deneysel çalışmalar yapan Polke, beş yılını yüzeyde kabartma uygulanmasına izin verecek kadar yavaş kuruyan bir polimer jel yaratmakla geçirmiş. Alttaki resmi gösterecek kadar şeffaf olan bu jeli “İllüzyonist”te de görüyoruz. “İllüzyonist”te alttaki resim kılıç dövüşü yapan üç adamın reprodüksiyon bir gravürü. Polke, polimerin üzerine oturan bir kadınla seans düzenleyen iki Viktoryen sihirbazı resmetmiş. Ayrı ayrı ortaya çıkan bu iki resmin buluşma noktası son derece heyecan verici. Malzemesi kumaş üzerine karışık ortam olan resme (219 x 299 cm) baktığımızda sanatçının renk, çizgi ve desen kullanımının mükemmelliğine bir kez daha hayran oluyoruz. Düşündürücü mizahı ise resmi tamamlıyor. Eser ABD, Dallas’taki Rachofsky Koleksiyonu’nda bulunuyor.