Grafik tasarımın simgesini kaybettik
19 Haziran 2013 - 02:06Türkiye’nin en önemli grafik tasarım ustalarından ressam, şair, çevirmen, yayıncı Sait Maden, 81 yaşında hayata gözlerini yumduTürkiye’nin en önemli grafik tasarım ustalarından ressam, şair, çevirmen, yayıncı ve caz gitaristi Sarp Maden'in babası Sait Maden yaşamını yitirdi.
Tedavi gördüğü hastanede bu sabah saat 9 sularında yaşamını yitiren Sait Maden’in ölüm sebebinin açık kalp ameliyatı olduğu söyleniyor.
Çok yönlü bir sanatçı
Türkiye'de grafik tasarım denince akla ilk gelen isimlerden olan Maden, 1932 yılında Çorum’da doğdu.İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi(1956).Şiir yazmaya ortaöğretimin ilk yılında başladı. İlk şiirlerini İstanbul, Türkçe, Soyut, Yazko Edebiyat, Soyut, Varlık, Gösteri gibi dergilerde yayınlayan Sait Maden bunları Açıl, Ey Gizem (1996), Yol Yazıları ve Hiçlemeler (1997) adlı üç kitapta topladı.
1950’de Varlık Yayınları’nın düzenlediği çeviri şiir yarışmasında Baudelaire’ den uyarladığı “Moesta et Errabunda” adlı şiirle birincilik ödülü kazandı. O günden bu yana değişik ülke şairlerinden çok sayıda şiir çevirdi. Çeviri yapıtları: Güneş Taşı ( Octavio Paz, 1962 ), Seçmeler (Blaise Cendrars, 1964), Kara Ada Şiirleri (Pablo Neruda, 1971), Bütün Şiirler (Federico Garcia Lorca, 1974), 20 Aşk ve Umutsuz Bir Şarkı (Pablo Neruda, 1975), Seçme Şiirler (Eugenio Montale, 1975), Elsa’ ya Şiirler ( Louis Aragon , 1976 – Türk Dil
Kurumu Çeviri Ödülü ), Şiirler (Paul Eluard, 1976), Şiirler (Saint-John Perse, 1981), Şiirler (Vladimir Mayakovski, 1985), Çeviri alanındaki en kapsamlı ürünleri Lorca: Bütün Şiirler, insanlığın beş bin yıllık şiir birikiminden derlediği Şiir Tapınağı(1985), Baudelaire’den çevirdiği Kötülük Çiçekleri (1996) ve dünya halklarının şiirlerinden oluşan Yeryüzü Şiiri’dir.
Milliyet Sanat logosunu da çizmişti
Hayatını bağımsız ressam ve grafikçi olarak sürdüren Sait Maden, grafiğin her dalında çok sayıda eser üretti, günümüze dek 7000 dolayında kitap ve dergi kapağı çizdi. Bu konudaki yapıtları Türk Grafik Sanatı Tarihi (1979), Simgeler (kendi çizdiği amblem ve logolardan seçilmiş 150 örnek, 1990).
Maden'in çizdiği logolar arasında Milliyet Sanat dergisinin logosu da bulunuyor.
Tedavi gördüğü hastanede bu sabah saat 9 sularında yaşamını yitiren Sait Maden’in ölüm sebebinin açık kalp ameliyatı olduğu söyleniyor.
Çok yönlü bir sanatçı
Türkiye'de grafik tasarım denince akla ilk gelen isimlerden olan Maden, 1932 yılında Çorum’da doğdu.İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü bitirdi(1956).Şiir yazmaya ortaöğretimin ilk yılında başladı. İlk şiirlerini İstanbul, Türkçe, Soyut, Yazko Edebiyat, Soyut, Varlık, Gösteri gibi dergilerde yayınlayan Sait Maden bunları Açıl, Ey Gizem (1996), Yol Yazıları ve Hiçlemeler (1997) adlı üç kitapta topladı.
1950’de Varlık Yayınları’nın düzenlediği çeviri şiir yarışmasında Baudelaire’ den uyarladığı “Moesta et Errabunda” adlı şiirle birincilik ödülü kazandı. O günden bu yana değişik ülke şairlerinden çok sayıda şiir çevirdi. Çeviri yapıtları: Güneş Taşı ( Octavio Paz, 1962 ), Seçmeler (Blaise Cendrars, 1964), Kara Ada Şiirleri (Pablo Neruda, 1971), Bütün Şiirler (Federico Garcia Lorca, 1974), 20 Aşk ve Umutsuz Bir Şarkı (Pablo Neruda, 1975), Seçme Şiirler (Eugenio Montale, 1975), Elsa’ ya Şiirler ( Louis Aragon , 1976 – Türk Dil
Kurumu Çeviri Ödülü ), Şiirler (Paul Eluard, 1976), Şiirler (Saint-John Perse, 1981), Şiirler (Vladimir Mayakovski, 1985), Çeviri alanındaki en kapsamlı ürünleri Lorca: Bütün Şiirler, insanlığın beş bin yıllık şiir birikiminden derlediği Şiir Tapınağı(1985), Baudelaire’den çevirdiği Kötülük Çiçekleri (1996) ve dünya halklarının şiirlerinden oluşan Yeryüzü Şiiri’dir.
Milliyet Sanat logosunu da çizmişti
Hayatını bağımsız ressam ve grafikçi olarak sürdüren Sait Maden, grafiğin her dalında çok sayıda eser üretti, günümüze dek 7000 dolayında kitap ve dergi kapağı çizdi. Bu konudaki yapıtları Türk Grafik Sanatı Tarihi (1979), Simgeler (kendi çizdiği amblem ve logolardan seçilmiş 150 örnek, 1990).
Maden'in çizdiği logolar arasında Milliyet Sanat dergisinin logosu da bulunuyor.