Ferhat Özgür MoMA PS 1’da
28 Ekim 2012 - 11:10Türkiye çağdaş sanatının önemli isimlerinden Ferhat Özgür’ün “I Can Sing” adlı kişisel sergisi New York Modern Sanatlar Müzesi (MoMA) PS 1’da açıldı. Ferhat Özgür’ün 31 Aralık’a kadar sürecek olan sergisinin küratörlüğünü MoMA’nın baş küratörü Klaus Biesenbach üstlendi. Sergi ismini, sanatçının sergide yer alan videosunun başlığından alıyor.
Özgür, ilk kez 6.Berlin Bienali’nde uluslararası bir ortamda gösterilen ve daha sonra pek çok yurt dışı sergide de yer alan “I Can Sing” adlı videoda Ankara’nın kentsel dönüşüm sürecinde bertaraf olmuş mimari dokusu içerisinde, modernleşmeye adapte olmaya çalışan tipik bir Anadolu kadınını, minareler ve harabelerin baskın olduğu bir peyzaj ortamında İngilizce bir şarkıyı dillendirmeye çalışırken gösteriyor. Videoda, Leonard Cohen'in klasikleşmiş hit’i "Hallelujah" ‘ın Jeff Buckley cover versiyonu kültürel geleneklerin ve kimliklerin ortadan kalktığı bir ağıta dönüşüyor. Oyuncunun performansıyla, övgü ve umutsuzluk, İslam ve Hıristiyanlık, Batı etkisi ve Türk gelenekleri arasındaki çizgiler bulanıklaşırken modernleşmenin kaçınılmaz sonuçları müzikal siyasallık aracılığıyla ima ediliyor. Biesanbach’ın tanımıyla, “I Can Sing’’deki Anadolu kadını toplumsal huzursuzluğun ve değişimin toplandığı bir figür ve şarkının majör yapısı, Batı kültürünün baskıcı yapısını da işaret ediyor.
Londra’daki Zabludowicz Vakfı ve Milano’daki Sandretto Vakfı koleksiyonlarında da bulunan “I Can Sing” adlı yapıt, daha sonra Hollanda’da Mondrian Vakfı tarafından desteklenen “Social Sound” adlı uluslararası sergide de yer alacak. Sanatçının 2013 Şubat ayında İsveç’te Marabouparken Parkliv Çağdaş Sanat Mekanı’nda kapsamlı bir kişisel sergisi de gerçekleştirilecek.
Özgür, ilk kez 6.Berlin Bienali’nde uluslararası bir ortamda gösterilen ve daha sonra pek çok yurt dışı sergide de yer alan “I Can Sing” adlı videoda Ankara’nın kentsel dönüşüm sürecinde bertaraf olmuş mimari dokusu içerisinde, modernleşmeye adapte olmaya çalışan tipik bir Anadolu kadınını, minareler ve harabelerin baskın olduğu bir peyzaj ortamında İngilizce bir şarkıyı dillendirmeye çalışırken gösteriyor. Videoda, Leonard Cohen'in klasikleşmiş hit’i "Hallelujah" ‘ın Jeff Buckley cover versiyonu kültürel geleneklerin ve kimliklerin ortadan kalktığı bir ağıta dönüşüyor. Oyuncunun performansıyla, övgü ve umutsuzluk, İslam ve Hıristiyanlık, Batı etkisi ve Türk gelenekleri arasındaki çizgiler bulanıklaşırken modernleşmenin kaçınılmaz sonuçları müzikal siyasallık aracılığıyla ima ediliyor. Biesanbach’ın tanımıyla, “I Can Sing’’deki Anadolu kadını toplumsal huzursuzluğun ve değişimin toplandığı bir figür ve şarkının majör yapısı, Batı kültürünün baskıcı yapısını da işaret ediyor.
Londra’daki Zabludowicz Vakfı ve Milano’daki Sandretto Vakfı koleksiyonlarında da bulunan “I Can Sing” adlı yapıt, daha sonra Hollanda’da Mondrian Vakfı tarafından desteklenen “Social Sound” adlı uluslararası sergide de yer alacak. Sanatçının 2013 Şubat ayında İsveç’te Marabouparken Parkliv Çağdaş Sanat Mekanı’nda kapsamlı bir kişisel sergisi de gerçekleştirilecek.