'Dilek Makinesi'ne uluslararası basından ilgi
13 Eylül 2016 - 12:09Bu yıl ilk kez düzenlenen Londra Tasarım Bienali'nin Türkiye sergisinde yer alan Autoban projesi 'Dilek Makinesi' uluslararası basının beğenisini topladı
Bu yıl ilki gerçekleştirilen Londra Tasarım Bienali’nin Türkiye sergisinde yer alan tasarım ofisi Autoban’ın hazırladığı 'Dilek Makinesi' projesi uluslararası basında ilgi gördü. İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) organizasyonunu üstlendiği Türkiye sergisi, New York Times, The Guardian, Telegraph, BBC ve Süddeutsche Zeitung'un aralarında olduğu yayınlarda yer aldı. Londra Tasarım Bienali’ndeki Türkiye sergisi 6 Eylül Salı günü Autoban’ın kurucuları Seyhan Özdemir ve Sefer Çağlar ile küratöryel danışmanlar, İKSV Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı ve serginin sponsorluğunu üstlenen Turkishceramics adına Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Çenesiz’in katılımıyla uluslararası basın ve profesyonellere tanıtıldı.
Sonsuzluk illüzyonu
'Utopia by Design' (Tasarımla Ütopya) teması altında 37 ülkeden projeyi Londra, Somerset House’da bir araya getiren bienalin en ilgi çeken projelerinden biri 'Dilek Makinesi' oldu. The New York Times 'Londra Tasarım Bienali’nin Kaçırılmayacak Projeleri' başlığıyla en iyi beş projeyi anlattığı haberde Türkiye sergisini ilk sırada gösterdi. Türkiye’yi Avusturya, Tayvan, Yunanistan ve Avustralya’nın sergilerinin izlediği, Samantha Tse imzalı haberde,“Tasarım stüdyosu Autoban, Avrupa’da mülteci krizinin yaşandığı bir dönemde, Somerset House’un Batı Kanadı’nı ziyaretçilerin ‘umut notları’nı saydam altıgen tüplere postalayabileceği kamuya açık bir ‘dilek ağacı’na dönüştürdü. Art arda sıralanmış uzun tüpler ziyaretçiler için bir tünel oluştururken, aynalı duvarlar ve zeminle çevrilen makine bir sonsuzluk illüzyonu yaratıyor,” yorumu yapıldı.