Milliyet Sanat
Milliyet Sanat » Haberler » Müzik » Divaların sahne savaşı

Divaların sahne savaşı

Divaların sahne savaşı16 Ocak 2017 - 11:01
Soprano Simone Kermes ve mezzosoprano Vivica Genaux, 18. yüzyılın ünlü sahne rekabetini yeniden canlandırdıkları Rival Queens projesiyle İş Sanat sahnesindeydi
SELAY SARI
 
Sol köşede, Barok ve erken Klasik dönem repertuvarında uzman, 50'ye yakın albümde yer almış Alman soprano Simone Kermes... Sağ köşede, ağzının dış kısmını kullandığı ilginç tekniğiyle sesini sonsuza kadar koruyacak gibi duran, sesi kadar oyunculuğuyla da dikkat çeken Amerikan mezzo-soprano Vivica Genaux... Günümüz Barok şan sahnesinin iki yıldızı, başkemancı Andres Gabetta yönetimindeki Capella Gabetta orkestrası eşliğinde, 18. yüzyılın ünlü kavgacı divaları soprano Francesca Cuzzoni ve mezzo-soprano Faustina Bordoni'den esinlenen 'Rival Queens' projesiyle önceki akşam İş Sanat sahnesindeydi.
 
 
İngiltere Kralı'nın karıştığı kavga
 
Cuzzoni ve Bordoni'nin kavgası, opera tarihinin ünlü hikayelerinden: İngiltere'ye iltica eden Alman besteci George Frederic Handel, operalarında rol vermek için İtalya'daki bağlantıları üzerinden soprano Francesca Cuzzoni'yi transfer eder. Cuzzoni, Handel'le daha ilk çalıştığı operada ilk aryayı söylemeyi reddeder; Handel'in buna cevabı sopranoyu camdan aşağı atmakla tehdit etmek olur. Ancak Cuzzoni kaprisli olduğu kadar yeteneklidir de: Söz konusu 'Ottone' operasının Londra'daki ilk temsilinde 10 şilin olan biletleri, Cuzzoni'nin başarısı sayesinde sonraki temsillerde 80 şiline çıkar. Cuzzoni'ye birçok rol yazan Handel, halkın talebini karşılamak için İtalya'dan bir sanatçı daha getirtir: Mezzo-soprano Faustina Bordoni. Handel ve dönemin diğer bestecileri iki sanatçıya eşit görev ve önem veren operalar yazmaya çalışsalar da, İtalyan besteci Bononcini'nin 'Astianatte' operasının temsili sırasında, iki sanatçının hayranları arasında çıkan kavga sahneye yansır ve Cuzzoni'yle Bordoni hem sözlü hem fiziksel olarak birbirlerine girerler. Olay üzerine Cuzzoni'nin anlaşmasının feshedilmesine tepki bizzat İngiltere Kralı'ndan gelir.
 
Kermes ve Genaux, Cuzzoni ve Bordoni'yi sahnede, Handel ağırlıklı olmak üzere dönemin ünlü düetleri ve aryalarıyla canlandırırken, biste ise ABBA şarkıları seslendirdiler. Genaux 'Issipile' operasından 'Impallidisce in campo' aryasında kalitesini ortaya koyarken, Kermes ise büyük ihtimal uykusunda bile söyleyebildiği, 'Scipione' operasından 'Scoglio d'immota fronte' aryasıyla parladı.