Milliyet Sanat
Milliyet Sanat » Haberler » Müzik » “Şehirde canlı çalacak yer lazım”

“Şehirde canlı çalacak yer lazım”

“Şehirde canlı çalacak yer lazım”21 Aralık 2015 - 12:12 | Arda Kemirgent, Erkin Sağsen, Ozan Özgül ve Can Sürmen, Son Feci Bisiklet'in üyeleri.
Alternatif sahnenin önde gelen gruplarından Son Feci Bisiklet, Vodafone Freezone Festivali'nde yer aldı
SELAY SARI
 
Türkiye rock’ının son birkaç yılda döndüğü alternatif yolda sıkça karşımıza çıkan bir grup var: Son Feci Bisiklet. 2011 yılında Ankara’da kurulan, 2012’de Be the Band yarışmasında ilk ona girip Roxy Müzik Ödülleri’nde finalist olan, 6 şarkılık ‘Son Feci EP’ ve o EP’nin bonus şarkısı 'Bikinisinde Astronomi' ile ün kazanan grup, gitar ve vokalde Arda Kemirgent, gitarda Erkin Sağsen, basta Ozan Özgül ve davulda Can Sürmen'den oluşuyor. Bugün Volkswagen Arena’da gerçekleşecek Vodafone FreeZone Festivali’nde Teoman, Duman ve Ümit Besen ile birlikte sahne alacak grup ile ilk albümleri 'Vesaire'yi ve festivalleri konuştuk.
 
Bu yazın iki festivalinde de sahne aldınız: Zeytinli Rock ve Nilüfer Festivali. Nilüfer'den başlayalım, nasıl geçti?
 
Erkin Sağsen: Bayağı güzel geçti Nilüfer festivali. Organizasyon da çok iyiydi, ona da değinmek gerekir tabii. Orman falan çok güzeldi.
 
Can Sürmen: Çok keyifliydi bizim için. Bir de güzel bir saatte sahne aldık, o daha keyifli hale getirdi.
 
Zeytinli Rock ile karşılaştırsanız?
 
Can S.: Organizasyon çok daha iyiydi.
 
Ozan Özgül: Zeytinli'de bir ana sahne vardı, bir de sanırım sonradan plana giren alternatif sahne vardı. Birbirlerine maksimum 100 metre uzakta oldukları için ana sahnede müzik başlayınca alternatif sahne ölüyordu.
 
Arda Kemirgent: Tam tersi de geçerli.
 
Ozan Ö.: O yüzden onu sırayla yapma kararı almışlar ama bu da çalacağımız süreyi etkiledi. Ama Nilüfer'de diğer sahnelerde müzik çalıyor muydu, çalmıyor muydu, onu bile anlamıyorduk, o derece iyiydi.
 
Arda K.: Zaten öyle olması lazım. Çünkü alternatif sahne. O zaman bir anlamı oluyor.
 
Ama iddialar sizin Zeytinli'de ana sahneyi bastırdığınız yönünde.
 
Erkin S.: Teşekkür ederiz böyle düşünenlere. Tabii bundan rahatsız olanlar da olmuş bayağı.
 
Ozan Ö.: Daha doğrusu biz bastırmaya çalışmışız gibi gözükmüş ama öyle bir şey yoktu tabii.
 
Erkin S.: Biz keyif alıyorduk o sırada çalmaktan, insanlar da mutluydu, biraz daha devam edebilseydik güzel olurdu.
 
Arda K.: Tam "Görüşürüz," derken sahnenin sesi kesildi.
 
Erkin S.: Feridun Düzağaç vardı o sırada ana sahnede. Bize Twitter'da sinirlenen arkadaşlar olmuş, "Siz kimsiniz Feridun'dan sahne çalıyorsunuz?" diye. Ki Feridun Düzağaç'ı çok severiz, şarkısını coverladık.
 
Ankara'dan çıkan gruplar genelde yurt çapında başarılı oluyor. Şehirde buna neden olan faktör nedir sizce?
 
Arda K.: Mekanlar var çalınabilecek. If var, Passage var...
 
Ozan Ö.: Manhattan var.
 
Arda K.: Bir şehirde müziğin bu şekilde gelişebilmesi için canlı çalınacak yerlerin olması gerekiyor.
 
Ozan Ö.: Ankara'nın avantajlı tarafı çok fazla insan olmaması ve insanların bu yüzden birbirini daha kolayca bulabilmesi. İnsanlar belki de müziği bir çıkış yolu olarak görüyorlar o şehirde.
 
'Vesaire' albümü CD olarak da yayınlandı mı?
 
Can S.: CD olarak yayınlandı ama biz kendimiz bastık. 10'ar 20'şer tane dükkanlara biz koyduk. Yani CD olarak çıktı diyemeyiz.
 
Erkin S.: Şu an belirli yerlerde satışı yok hard copy olarak ama kendi tanıdığımız, bildiğimiz yerlerde var. Ankara'da Shades Müzik var mesela, burada Kontrplak'ta var, Plakhane'de var.
 
Ozan Ö.: İzmir, Eskişehir, Trabzon... Bu illerde de konserler vesilesiyle tanıştığımız müzik dükkanlarında bulunabiliyor albüm.